Zelda

Zelda, Zeldabus, Snuttis, Bäbiskatten, Fisen, Älskling, Pälskling, ja kärt barn har många namn. Här har ni tjejen i mitt liv



Zelda är en riktig ninjakatt som älskar att busa och retas med Herr Jansson. Hon är riktigt avståndstuff och slår gärna till honom när han minst anar det för att sedan springa och gömma sig. Hon leker gärna med allt som rör sig och att bädda sängen samt klä sig på morgonen kan bli en riktig hinderbana.
Hon är även expert på att putta ner saker från hyllorna, Jennys anksamling är populärast att putta ner just nu.

Hon är gosig på sina egna villkor och gillar inte riktigt att bli buren och ligga i knät. På kvällen så vill hon dock gärna ligga i sängen och bli klappad och då kurrar hon som aldrg förr. Jag är den bästa hon vet sålänge inte Fajbjor Oskis är här, då har jag inte en chans.


Vad gäller mat så äter hon det mesta, både kattmat och människomat. Pasta är en stor favorit. Vatten dricker hon helst ur ett glas och det är hopplöst att ställa fram ett glas vatten för hon är där direkt och snattar den lilla busen.

Hon vill gärna vara center of the attention vad man än ska göra och detta är ingen ovanlig syn



Så nu har ni fått känna min lilla fisgris lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0